Har du något som behöver åtgärdas i din lägenhet? Ett fel som består utan åtgärder gör ofta situationen värre. Var därför noga med att göra en serviceanmälan så fort du märker ett problem.
Serviceanmälan under och
utanför våra arbetstider
Om felet innebär risk för personskada eller skada på fastigheten skall det genast rapporteras till kundservice, 0510 – 42 58 32. Skulle felet uppstå vardagar mellan 17.00 – 07.00 eller på helgdag, kontaktas vårt journummer,
0510 – 42 58 31.
Om du begär utryckning under våra jourtimmar för något som inte innefattas som akut fel, debiteras du 2.500 kr inkl moms.
Vid brand eller olycksfall RING 112.
Vid övriga fel fyller ni i formuläret nedan.
När ska felet åtgärdas?
Vatten
Vid utströmmande vatten: Om det finns möjlighet till vattenavstängning eller om det rör sig om ett mindre läckage, åtgärdas felet under dagtid.
Avlopp
Stopp i avlopp med stigande vatten: Om vattnet inte rinner ner i avlopp och det finns risk finns för vattenskada och/eller personskada. Har du själv åsamkat stopp i avloppet, kan du komma att bli ersättningsskyldig enligt vår prislista för serviceärenden.
Elfel
Om elen slutar att fungera i trapphuset eller i källaren: Om elen enbart försvunnit i din lägenhet, kontrollera först säkringarna samt att du betalat elräkningen. Skulle det visa sig att du själv åsamkat el-avbrottet kan du komma att bli betalningsskyldig för en jouravgift enligt vår prislista för serviceärenden.
Lägenhetsdörr
Vid inbrott – ring polisen i första hand och därefter jouren. Om dörren ej går att låsa eller stänga, ring jouren.
Vid övriga fel – kontakta en låssmed på egen bekostnad.
Glaskross
Om det finns risk för personskada.
Hiss
Vid fel på hissen.
Kylskåp
Åtgärdas under dagtid. En lånekyl kan köras ut av jouren.
Frys
Åtgärdas under normal arbetstid.
Skadegörelse
Om det finns risk för personskada.
Tvättstuga
Kläder som fastnat eller blivit instängda i tvättmaskinen tas ut dagtid. Maskiner lagas under normal arbetstid.
När du tappat bort dina Nycklar
Om du behöver du hjälp en vardag mellan 07-17 kan du alltid ringa vår kundtjänst 0510 – 42 58 32.
Gäller det mellan 17-07 vardag eller helgdag ringer du vårt journummer 0510 – 42 58 31. Du kommer då debiteras enligt serviceprislistan nedan.
Service
Förbrukningsvaror
Material som till exempel glödlampor, lysrör och fläktfilter är förbrukningsvaror. Du som hyresgäst ansvarar själv för att köpa in och byta förbrukningsvaror. Önskar du hjälp kan du beställa material och arbete av oss genom att skicka in en serviceanmälan ovan.
Priserna nedan är inklusive byte och moms.
Vi har inte möjlighet att ta emot kontant betalning. Betalning för arbete och material faktureras dig i efterhand.
Samtliga arbeten utförs i mån av tid. Om våra fastighetsskötare har hög arbetsbelastning med ordinarie arbetsuppgifter, kommer vi att hänvisa dig vidare till en av våra samarbetspartner.